گردشگری چیست ؟

سلام دنیا!
جولای 28, 2019
معرفی اولیه زیپلاین
اکتبر 8, 2019

گردشگری چیست ؟

اگرچه بسیاری از ما در مقطعی از زندگی مان “گردشگر” بوده ایم ، اما تعریف واقعی گردشگری کمی چالش برانگیز و  مشکل است . در واقع گردشگری فعالیت افرادی است که برای مسافرت و اقامت در مکانهایی خارج از محیط معمول زندگی خود برای تفریح ، تجارت و یا اهداف دیگر در مدت زمان کمتر از یک سال انجام میدهند .

گردشگری یک صنعت پویا و رقابتی در دنیاست  که نیازمند سازگاری مداوم ، با نیازها و خواسته های متنوع مشتری هاست ، زیرا رضایت ، ایمنی و لذت مشتری نکته مهم در تجارت گردشگری است.

لغت توريسم به انگلیسی Tourism از كلمه انگلیسی ‏ Tour به معناي گشتن است، كه ريشه در لغت لاتين Tourns به معناي دور زدن ، رفت و برگشت بين مبدأ و مقصد و چرخش دارد كه از زبان يوناني به زبان اسپانيایی ، فرانسوی  و در نهايت به انگليس راه يافته است. در گذشته به گردشگران سیاح نیز گفته می‌شد که در اصل واژه‌ای عربی و برگرفته از فعل سیاحت بوده‌ است.

گردشگری مسافرت برای تفریح یا تجارت است. بنابراین تمام فعالیت های علمی و عملی در گردشگری ، باید متناسب با  جذب گردشگران ، تفریحات  و سرگرمی آنها باشد . گردشگری ممکن است بین المللی ( برون مرزی )  یا در داخل کشور باشد. تعریف کلی گردشگری از نظر سازمان جهانی گردشگری فراتر از تعریف رایج مردم از گردشگریست ، تعریف رایج و مردمی میگه   فعالیت هایی که در تعطیلات انجام میدهیم ولی تعریف سازمان گردشگری مجموعه فعالیت‌های فرد یا افرادی که به مکانی غیر از مکان های متداول زندگی خود مسافرت و حداقل یک شب و حداکثر یک سال در آنجا اقامت می‌کنند و هدف از مسافرت آنان نیز گذراندن اوقات فراغت و تفریحات است. البته می توان اهدافی نظیر تجارت ، اشتغال و کسب درآمد نیز شامل آن ‌شود.

بر این اساس کسانی که شامل این تعریف می‌شوند نیز گردشگر نامیده می‌شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 7 =