گردشگری در معادن

معرفی اولیه زیپلاین
اکتبر 8, 2019
گردشگری در معادن در کشورهای صنعتی
نوامبر 16, 2019

گردشگری در معادن نام زیرمجموعه ای از صنعت گردشگری است که در سال های اخیر رونق گرفته است . بسیاری از خدمات و سبک زندگی امروز ما مدیون معادن است . مواد اولیه ای که در صنایع کاربرد دارند ، در ابتدای امر از معادن به دست می آیند. کار در معدن ، سابقه ای طولانی به اندازه زندگی بشریت را دارد . بشر از روزی که پا به عرصه وجود گذاشت به دنبال تامین نیازهای خود بود و زمین سخاوتمندانه همه چیز را در اختیار انسان گذاشت تا او بسازد ، تغییر دهد و زندگی کند . انسان اولیه در مخیله اش هم نمی گنجید که روزی اخلافش با مته های غول پیکر به جان زمین بیفتند و تا اعماق آن نفوذ کنند . تمام چیزی که او از زمین می خواست پناهگاهی در برابر طبیعت بود و اینگونه برای اولین بار پای انسان به اعماق زمین باز شد .

انسان ها در غارها زندگی کردند و اولین خانه های خود را با کندن گودال هایی در زمین و پوشاندن آن با شاخ و برگ می ساختند . هزاره ها طول کشید تا انسان توانست بیشتر و بیشتر به اعماق زمین نفوذ کند و از دل زمین احتیاجات خود را بیرون بکشد . امروز معادن باستانی زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که محلی برای گردشگری در معادن هستند . در ایران معدن نمکی وجود دارد که گروهی از مردانی که برای استخراج نمک به آن رفته بودند برای همیشه در آغوش زمین آرام گرفتند  .

در نقاط دیگر جهان هم معادن نقش مهمی در زندگی مردم داشته اند. بسیاری از کانی ها و فلزات و سوخت ها مثل زغال سنگ که سال ها چرخ کارخانه ها را در سراسر جهان چرخانده اند از معادن به دست آمده اند . معادن بسیاری همچنان فعال هستند و کارگران معادن هر روز کیلومترها به درون زمین سفر می کنند تا احتیاجات جامعه را فراهم کنند . گردشگری در معادن فرصتی را فراهم می آورد تا مردم بتوانند با نحوه کار معدن کاران آشنا شوند و در عین حال از جذابیت های زیر زمین نیز بازدید کنند .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =