تیپ های مختلف گردشگری هیجانی

گردشگری هیجانی چیست؟
نوامبر 24, 2019
فواید و اهمیت گردشگری هیجانی
نوامبر 24, 2019

تیپ های مختلف گردشگری هیجانی

مکان­های مسافرتی برای گردشگری هیجان انگیز طی سال های گذشته رشد فزاینده ای از خود نشان داده است. این فرصتی برای مکان­های دیدنی ولی کمتر شناخته شده و ایجاد فرصتهای مارکتینگ و بازاریابی بهتر را ساخته است همچنین برای مسافرانی که به دنبال تجربه های جدید در مقاصد گردشگری منحصر به فرد هستند.

گردشگری هیجانی دارای انواع مختلف و متنوعی میباشد به مانند: زیپ لاین ، تله زیپ لاین ، ایگل زیپ لاین ، تله فیریک ، رول گلایدر ، سورتمه ریلی ، تله کابین ، هاکی، غارنوردی، سفر دریایی، پیاده­روی و غیره…

گردشگری ماجراجویانه به طورکلی به دو تیپ تقسیم میشود

گردشگری هیجانی سخت :

این تیپ از مسافرت­ها با ریسک بالا و نیازمند رعایت ملزومات و داشتن مهارت های مربوطه است. این نوع از گردشگری ماجراجویانه شامل فعالیت هایی مثل: کوهنوردی روی یخ/ سنگ، پیاده­روی، غارنوردی ، زیپ لاین ، بانجی جامپینگ ، رول گلایدر ، سورتمه ریلی ، پیست اسکی مصنوعی  و غیره… میباشد.

این تیپ از گردشگری ذاتا ریسک و هیجانی بالا دارد؛ حتما باید با ابزار مطمئن و تحت نظر افراد متخصص انجام شود. افراد زیادی سالانه به خاطر رعایت نکردن این نکات اولیه آسیب دیده و دچار جراحت میشوند. به خصوص در فعالیت­هایی مثل: کوهنوردی و غارنوردی این نکته حقیقت دارد که از هر دو نفری که در صعود به قله­­ی k2″” دومین قله­ی کوه بلند جهان ناموفق است یک نفر کشته میشود.

گردشگری هیجانی ­نرم :

این تیپ از مسافرت­ها دارای ریسک کمتر هستند و متعارف تر میباشند. برای نمونه­ی این فعالیت­ها میتوان

از: سفر با کوله پشتی، کمپ زدن، هاکی، قایقرانی ، زیپ لاین های برقی ایمن ، تله فیریک ها  و غیره نام برد.

ریسک و خطر کمتر البته که تجهیزات کمتری هم نیاز دارد اما این فعالیت ها هم نیازمند انجام شدن توسط

افراد با تجربه و تجهیزات مطمئن و با کیفیت است.  گردشگری هیجانی ­نرم محبوبیت بسیار بین گردشگران دارد به طوری سالانه 25 درصد از مسافرت­ها درآمریکای شمالی و اروپا به این شیوه انجام میشود .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 12 =