معرفی اولیه زیپلاین

گردشگری چیست ؟
سپتامبر 29, 2019
گردشگری در معادن
نوامبر 16, 2019

معرفی زیپلاین های ثقلی و مصارف اولیه آنها

زیپ لاین شامل یک یا چند قرقره معلق یا همان ترولی های مخصوص هستند که برروی یک کابل حرکت می کند  و معمولا جنس کابل زیپ لاین از استیل ضدزنگ و مخصوص ساخته شده  است . کابل های مخصوص زیپ لاین  برروی یک مسیر شیبدار (شیب های استاندارد)  قرار گرفته است و در اصل زیپ لاین ها طراحی شده اند  که افراد یا بارها را با اتصال به کابل ، در بین دو نقطه از بالا به پایین منتقل کنند .

البته کاربردهای  زیادی برای زیپ لاین وجود دارد ، زیپ لاین بعنوان ورزش ، ماجراجویی و تفریحی  گردشگری و… مورد استفاده و استقبال قرار گرفته است .

در سفرهای ماجراجویی که معمولا در مناطق بکری از جنگل یا کوهستانه از زیپ لاین به منظور دسترسی به اعماق جنگل  و انتقال افراد و تجهیزات در شیب های زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و این کار تجربه ماجراجویی دلپذیری به گردشگران میدهد. سالیان سال است که زیپ لاین ها طرفداران متعددی پیدا کرده اند و همواره خاطرات به یادماندنی را برای توریست ها و گردشگران رقم زده است.

معمولا زیپ لاین های ثقلی مسیری را در مناطق کوهستانی یا جنگلی که یک سر آن در بالای کوه یا جنگل ها است و سر دیگر آن در پایین کوه در دامنه در نظر می گیرند وگردشگران برای امنیت از طریق کابل ( لند یارد ) مهار میشوند

و در آخر استفاده از زیپ لاین  برای افراد بزرگسال و جوانان پرشور و مهیج است .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − یک =