فواید و اهمیت گردشگری هیجانی

تیپ های مختلف گردشگری هیجانی
نوامبر 24, 2019
بهترین مناطق گردشگری جهان
نوامبر 24, 2019

فواید و اهمیت گردشگری هیجانی

گردشگری هیجان انگیز یکی از سریعترین رشد ها را در میان کسب و کارها در بازار جهانی دارد. صنعت گردشگری با جذب خریدارانی قدرتمند، حمایت اقتصادهای محلی، و تشویق سرمایه گذاری بسیار کمک کننده است.

ادامه ی پیشرفت های این بخش فقط باعث توسعه­ی این بخش نشده بلکه امکان کمک به سایر بخش­های جامعه­ ی هدف خود را دارد. مانند: مثل ظرفیت­های اقتصادی، مردم و محیط اطراف در ادامه چند نمونه از فواید گردشگری هیجان انگیز را ذکر کرده و هر کدام را به طور مختصر توضیح میدهم

          اشتغال زایی

گردشگری ماجراجویانه باعث پیشرفت و توسعه اشتغال به طور مستقیم در بخشهای: هتل ومسافرخانه، حمل و نقل، آژانس­های مسافرتی، متصدیان تور میشود. گردشگری هیجان انگیز همچنین باعث اشتغال غیر مستقیم در بخش­های خدماتی و تدارکاتی میشود.

          سرمایه­ خارجی

وقتی گردشگران در یک کشور دیگر ساکن میشوند مقدار زیادی پول را باید هزینه کنند؛ برای اقامت، حمل و نقل و خرید کردن. گردشگران میزان سرمایه­ی ارزی آن کشور را افزایش میدهند و اقتصاد کشور میزبان را توسعه میدهند.

          توسعه اقتصادی

گردشگری هیجان انگیز کمک زیادی به اقتصاد کشور مقصد میکند. فعالیت های گردشگری به اشکال زیادی مستقیما روی اقتصاد تاثیر میگذارد. گردشگر ماجراجو­­ی بیشتر به معنای رشد اقتصادی بیشتر است.

          آشنایی با فرهنگ های جدید

یکی از وظایف راهنمای تور در گردشگری هیجان انگیز فراهم کردن محیطی است که مسافران در آن نهایت راحتی را احساس کنند. که از جمله آشنا کردن گردشگران با فرهنگ و رسوم آن منطقه میباشد و چون گردشگری هیجانی معمولا در مکان های کمتر شناخته شده انجام میشود، آشنایی با فرهنگ آن میتواند بسیار ارزشمند باشد

          توسعه ­ زیر ساخت

گردشگری هیجانی باعث تاثیر روی رشد زیر ساختهای های محلی و حمایت از توسعه­ی آن میشود. گردشگری هیجانی مستقیما روی مشارکت در اقتصاد و پیشرفت زیر ساخت تاثیر میگذارد؛ همچنین موجب ارتقای سطح زندگی در آن محل میشود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 9 =